Filmy dziecko, magia, wieś

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje dziecko, magia, wieś. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Dwóch braci za pomocą sprytnych sztuczek i aktorstwa wmawia wieśniakom, że w ich wioskach pełno jest różnego typu duchów i demonów. Oczywiście obaj łaskawie im pomagają za niewielką opłatą. Pewnego dnia zostają za to jednak złapani i osadzeni w więzieniu. Los się jednak do nich uśmiecha i zamiast kary otrzymują zadanie wypędzenia zjaw nawiedzających Marbaden. Problem w tym, że tym razem wszystko jest prawdziwe i śmiertelnie niebezpieczne.
David (Dustin Hoffman) wraca w rodzinne strony wraz ze swoją żoną. Pewnego dnia na kobietę napada jeden z mieszkańców i ją gwałci. Czy skromny naukowiec poradzi sobie z tą sytuacją?

Excalibur

7,0
Kolejna wersja legendy o Królu Arturze i Rycerzach Okrągłego Stołu, której głównym elementem jest tytułowy Excalibur - magiczny miecz, będący symbolem prawowitej władzy. Epoka magii, wielkich namiętności, krwawych walk w imię wyższych celów, epoka miłości i zdrady.


Robin z Locksley po kilku miesiącach niewoli tureckiej ucieka, z uwolnionym przez siebie Azeemem i wraca do rodzinnej Anglii. Tylko, że na miejscu okazuje się, że wszystko co miał przepadło, a jego rodzina została zamordowana. Nie wiedząc co dalej robić udaje się do lasu Sherwood, by dołączyć do innych uciekinierów. Po pewnym czasie Robin z nowymi przyjaciółmi zaczyna atakować wszystkich lokalnych bogaczy, a zrabowane złoto rozdawać potrzebującym.

Willow

7,3
W lochach zamku złej czarownicy Królowej Bavmordy rodzi się dziecko, które według przepowiedni, ma zgładzić obecnie panującą i przyprowadzić porządek w królestwie. Cudem ocalone niemowlę zostaje odnalezione przez rodzinę karłowatych Nelwynów, rolników z sąsiedniego królestwa. Rada wiejska postanawia odesłać niemowlę do królestwa Bavmordy. Podejmuje się tego Willow,ojciec rodziny która odnalazła dziecko. Zaczyna się wielka przygoda.
Isabel Green (Maggie Gyllenhaal) jest żoną żołnierza, który został wysłany na wojnę. Nie licząc wychowywania trójki swoich dzieci, musi utrzymać gospodarstwo rolne oraz zaopiekować się dwójką rozkapryszonych siostrzeńców. Z pomocą przychodzi jej niania McPhee (Emma Thompson), która za pomocą magii wpoi dzieciom pięć cennych lekcji.

Camelot

6,2
Nagła śmierć króla Uthera (Sebastian Koch) wywołuje walkę o sukcesję. Królestwem Brytanii zaczynają rządzić chaos i strach. Merlina (Joseph Fiennes), wpływowego maga, dręczy wizja mrocznej przyszłości. Postanawia osadzić na tronie młodego, trochę impulsywnego Artura (Jamie Campbell Bower). Chłopak jest nieślubnym synem zmarłego króla, wychowywanym od urodzenia przez przedstawicieli ludu. Niestety, jego ambitna przybrana siostra, Morgana (Eva Green), nie zawaha się przed niczym, żeby tylko odebrać mu władzę...
Ośmioletni Kuba wpada na trop magicznego kamienia, którego cząstki krążą we wszechświecie. Złożenie ich w całość przyniesie ludziom szczęście i dobro. W poszukiwaniu magicznych okruchów Kuba i jego brat wędrują w czasie i przestrzeni, m. In. Do starożytnej Galii i prasłowiańskiego Biskupina.
Cud w Mediolanie” zrealizowany trzy lata po “Złodziejach rowerów” przez duet Vittorio De SicaCesare Zavattini świadczy o odwrocie włoskiego reżysera od czystego neorealizmu. Jest tym dla De Sici, co „Noce Cabirii” dla Federico Felliniego – problemy społeczne powojennych Włoch ustępują rzeczywistości sacrum i profanum, pobożności instytucjonalnej i ludowej, mieszance pogaństwa i religii. To, co w „Złodziejach rowerów” de Sica jedynie zaznaczył na marginesie poprzez wprowadzenie postaci wróżbitki, w “Cudzie w Mediolanie” wybucha z pełną, prostoduszną siłą. Mały Totò znaleziony w zagonie kapusty, a obdarzony łaską czynienia cudów, ratuje swych przyjaciół z opresji i sprawia, że ulatują na miotłach do nieba, zostawiając za sobą pałace bogaczy, lepianki żebraków i przepych Duomo. Nakręcony w 1951 roku film de Sici został nagrodzony Złotą Palmą wraz ze szwedzkim filmem „Fröken Julie”, ekranizacją dramatu Strindberga, w którym panna z arystokratycznych sfer zakochuje się w służącym. Tym żyła Europa początku lat 50.
Świąteczne zabawki, gdy dowiadują się, że mogą nie dotrzeć do czekających na nie dzieci, postanawiają dostarczyć się same.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…